Verbale agressie training

Contact

Verbale weerbaarheid

Tijdens de verbale training gaan we dieper in op communicatie. Naast verbale technieken kijken we ook naar toon, mimiek, hartcoherentie en houding, zodat de verbale en mentale weerbaarheid wordt vergroot. Er wordt geleert een in schattig te maken wanneer en hoe verbaal te de-escaleren en grenzen aan te geven. 

 

Inhoud van de training

We werken in onze agressie trainingen met ‘’de stoplichtmethodiek’’ van Flinch Academy. In deze methodiek worden de drie vormen van verbale agressie theoretisch uitgelegd en geoefend (eventueel met behulp van een acteur). Zo kan iemand bijvoorbeeld schreeuwen, schelden of beledigen. Ook kun je in het contact geprovoceerd, gediskwalificeerd of gekleineerd worden. 

Wij horen maar al te vaak dat discriminatie en (seksuele) intimidatie gedragingen zijn die regelmatig voorkomen. Als de deelnemers het verschil weten tussen:

  • Frustratie-gedrag (gedrag uit emotie) 
  • Persoonsgerichte agressie (bewust ingezet en altijd persoonlijk) oefenen we de juiste interventie bij de betreffende vorm van agressie.
  • Pathologische agressie(wordt vaak fysiek).

Door “learning by doing” leren deelnemers adequaat en professioneel te reageren. Deelnemers kunnen na het volgen van onze trainingen op een zelfverzekerde manier omgaan met onbegrepen, lastig en agressief gedrag en kunnen de situatie effectief de-escaleren. Het is daarbij erg belangrijk dat de medewerker op een respectvolle manier met de ander kan blijven omgaan.

We leren de deelnemers gesprekstechnieken, die de-escalerend werken, bewust in te zetten.

Creëren van bewustzijn is hierin essentieel. Het doel is dat eenieder optimaal kan trainen en na afloop zelfverzekerd en met veel ‘tools’ huiswaarts kan gaan. Ons uitgangspunt is dat je de aangeleerde interventies meteen de volgende werkdag moet kunnen inzetten.